Jij hebt wat te vertellen. Ik zorg voor de glimlach.

Hoe groot of klein de opdracht ook is, ik doe 'm snel, goed en scherp. Ook als er spoed in het spel is. 

Je krijgt van mij veel energie, frisse ideeën en kraakheldere copy. Daar worden klanten blij van en daar word ik weer blij van. Wat je van mij kan verwachten? Ik vertel het je met voorbeelden.

GENOEG TE DOEN BIJ STEDIN
Stedin levert 24/7 energie en loopt voorop in de energietransitie. Bij het bureau PROOF verpak ik dat in de regel 'Genoeg te doen bij Stedin'. Eén simpel idee dat overal in terugkomt.  

Van de employer love story tot de campagne-uitleg . Van de banners tot het vacatureformat en voorbeeldvacatures. Bij alles wat je leest, denk je: 'Ja, ik wil meedoen!'

Het zinnetje geeft ook lekker veel energie aan de content, interne activaties en op events op scholen en universiteiten. 

Voor het ROC van Amsterdam en Flevoland, Dura Vermeer en Vitens heb ik bij PROOF vergelijkbare campagnes gemaakt. Soms inclusief workshop zodat je als HR en communicatie de tone of voice zélf in de vingers krijgt.

SCHRIJVEN ZONDER STOF
Ik ben allergisch voor appels en stoffige teksten. Dus geen moeilijke woorden. Geen jargon. Wel lekker veel energie. In een stijl die bij het merk past.

Zo hielp ik Eneco aan een nieuwe hand-in-hand tone of voice. Maakte ik de klantenservice van TELE2 stukken leuker met het Snap het Rap lab. En scheef ik voor People Finders hier-wil-je-werken pitches voor de Consumentenbond en Techleap

WEALLRIDE: START-UP MET HUP-START
Ik hou van start-up energie. Zelf ben ik betrokken bij WeAllRide. Een disrupter in de paardensport. De doorbraak: waar je maar wilt, kun je meedoen aan dressuurwedstrijden. 

Hoe het werkt? Doe je dressuurproef, stuur je video via de app naar de jury, binnen 48 uur krijg je feedback en doe je meteen mee aan de gekozen competitie. Met kans op mooie prijzen van grote partners uit de paardensport. All right toch!

Ik bedacht de naam en tone of voice. WeAllRide klinkt als een vrolijke, open club en dat merk je ook in de social posts en de nieuwsbrieven. Heel anders dan de geijkte paardensport-taal.

ZEKUR EEN SUCCESVOLLE NAAM
Voor het woord start-up überhaupt bestond, kwam Univé met een zorgverzekering voor jongeren. Ik werd gevraagd voor de naam en tone of Voice. Dat werd ZEKUR. Waarbij je kon kiezen tussen een Gewoon Zekur of Helemaal Zekur pakket. 

Inmiddels is ZEKUR uitgegroeid tot een groot jongerenmerk
met allerlei verzekeringen. 

Ik bedenkt wel vaker namen met een verhaal erbij. Zo komen Nederlands grootste escape room The Space en de ANWB Explorers uit mijn toetsenbord.

Back to Top