Ik begon op de trein. Nu zit ik op een tank.

Ik heet Martijn de Vreeze. Maar de meesten kennen mij als Copy Commando. Dat heeft alles te maken met mijn reis. 

Die begon met zeven middelbare scholen. Met alleen HAVO op zak had ik keuze uit twee beroepen: vuilnisman of treinsteward. Ik koos voor het laatste.

Elke dag verkocht ik koffie, thee en grappen. Van Groningen tot Maastricht en alle tussenliggende steden. Daar leerde ik hoe Nederland dacht, wat mensen leuk vinden en hoe je met een beetje branie meer kan verkopen én verdienen.

Na een reis door Midden- en Zuid-Amerika stapte ik over op de Eurocity trein van Amsterdam naar Keulen en Hannover.

Daar werd mij talen- en mensenkennis nóg groter. Vijf jaar lang communiceerde ik elke dag met 220 km per uur. In het Nederlands, Duits, Engels en Spaans. 

De carrièrewissel kwam op mijn 30e. Ik werd junior copywriter bij 5D. Na BBK en TBK vond ik het mooi geweest. Wat ik acht jaar bij bureaus deed, kon ik zelf beter. Vond ik. Dus werd ik Copy Commando. Extra vuurkracht bij creatieve missies.

Omdat ik online snapte werd ik direct ingehuurd door digitale bureaus als LEMZ, Lost Boys, Red Urban, KONG, Tribal, These Days en Isobar. Daar werkte ik mee aan vele campagnes, waaronder prijswinnende. 

De afgelopen jaren doe ik veel employer branding. Dan verkoop ik geen snoep, maar een toekomst. En dat heeft ook weer blinkend eremetaal opgeleverd.

Waar mijn tank morgen staat? Geen idee. Maar ik ontdek graag nieuwe werelden en vooral die van jou.

.


Back to Top